Haber
2011-12-12 14:12:07
Toplu Sözleşme Talepleri

 
 
 
2. DÖNEM
(01.01.2014 – 31.12.2015)
 
KAMU GÖREVLİLERİ
TOPLU SÖZLEŞMESİ
TEKLİFLERİ
 
 
 
 
I. BÖLÜM: TARAFLAR - AMAÇ - KAPSAM – YÜRÜRLÜK
 
MADDE  1 -  TARAFLAR:
Bu toplu sözleşmenin tarafları; bağlı sendikalarının üye sayısı itibarıyla en fazlaüyeye sahip kamu görevlileri sendikaları konfederasyonu olan MEMUR-SEN ve Kamu İşveren Heyetidir.
 
MADDE  2 - TANIMLAR:
Bu Kamu Görevlileri Toplu Sözleşmesinde;
a)  KAMU GÖREVLİSİ  ; Kamu kurum ve kuruluşlarında işçi statüsü dışında çalışan personel,
b) KONFEDERASYON; En çok üyeye sahip yetkili konfederasyon olan Memur Sendikaları Konfederasyonu (MEMUR-SEN),
c) SENDİKA; Hizmet kollarında yetkili memur sendikaları,
d) ŞUBE; Yetkili sendikaların Şube Başkanlıkları,
e) KAMU GÖREVLİLERİ HAKEM KURULU; Toplu Sözleşme görüşmelerinde toplantı tespit tutanağı imzalanması halinde uyuşmazlık konuları üzerinde nihai karar vermeye yetkili olan kurul;
f) KAMU İŞVERENİ ya da İŞVEREN; Kamu İşveren Heyeti,
g) İŞVEREN VEKİLİ ; İşveren adına hareket eden, işin ve işyerinin yönetiminde görev alan kimseler,
h) SENDİKALI MEMUR; Kamu Kurum ve Kuruluşlarında çalışan işçi dışındaki personelin sendikalara üye olanları,
i) TOPLU SÖZLEŞME; Kamu görevlileri için uygulanacak mali ve sosyal hakları belirlemek üzere yetkili Kamu Görevlileri Sendikaları Konfederasyonu ve Kamu İşveren Heyeti arasında yapılan görüşmelerde demokratik bir düzen içerisinde kamu görevlilerinin sorunlarının tamamının çözüme kavuşturulduğu ve sonucunda mutabık kalınması durumunda taraflarca imzalanan belge,
j) TOPLANTI TESPİT TUTANAĞI; Yetkili Kamu Görevlileri Heyeti ile Kamu İşveren Kurulu arasında yapılan görüşmeler sonucunda toplu sözleşme imzalanamaması halinde, tarafların uzlaştığı konular ile üzerinde uzlaşılamayan konuların belirtildiği tutanak,
olarak kabul ve ifade edilmiştir.
 
MADDE  3 - UYGULAMA ALANI VE KAPSAM:
Bu Toplu Sözleşme, Hizmet kolu yönüyle ayırım olmaksızın kamu görevlileri sendikalarına üye olan ve üye olabilecek kamu görevlilerinin maaş ve ücretlerine ilişkin katsayı ve göstergeler, aylık ve ücretler, her türlü zam ve tazminatlar, ek ödeme, toplu sözleşme ikramiyesi, fazla çalışma ücreti, harcırah, ikramiye, doğum, ölüm ve aile yardımı ödenekleri, cenaze giderleri, yiyecek ve giyecek yardımları, özlük hakları ile diğer mali ve sosyal hakları  ve kamu görevlilerine ilişkin diğer hususları kapsar.
 
MADDE  4 - SÖZLEŞMENİN AMACI:
Bu Toplu Sözleşmesinin amacı, kamu görevlilerinin 1 Ocak 2014 - 31 Aralık 2015 döneminde; bu toplu sözleşme hükümleri öncelikli olmak üzere ilgili mevzuatında yer verilenler düzenlenenlere ek olarak yararlanacağı hak ve menfaatlerini belirlemektir.
 
MADDE  5 - SÖZLEŞMENİN HÜKMÜ:
Bu Toplu Sözleşmede mevzuat hükümlerine yapılan atıflar, muhtevaları sözleşmede yer almasa bile bu sözleşmenin hükmü niteliğini taşır. Bu toplu sözleşmede hüküm bulunmayan konularda, bu toplu sözleşmede yer alan hükümlere aykırı olmamak kaydıyla ilgili mevzuatındaki hükümlerin uygulanmasına devam edilir. Bu toplu sözleşmede yer alan hükümler, aynı konuda ilgili mevzuatında belirtilen hükümlere göre öncelikle uygulanır.
 
MADDE  6 – 2012-2013 TOPLU SÖZLEŞMESİNİN (KAMU GÖREVLİLERİ HAKEM KURULU KARARLARININ) GEÇERLİLİĞİ
2012 – 2013 yıllarını kapsayan toplu sözleşme dönemine ilişkin Kamu Görevlileri Hakem Kurulu’nun 29.05.2012tarih 2012/1 sayılı Kararında yer alan hükümler (mali haklara ilişkin olarak 4 üncü maddesinde yer verilenler hariç), 2014 – 2015 yıllarını kapsayan toplu sözleşme hükümleri olarak uygulanmaya devam eder.
 
MADDE 7- SÖZLEŞMENİN TEMİNATI:
Bu Toplu Sözleşmenin teminatı, Anayasanın 51., 53. ve 128. Maddeleri ile 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu ve bu kanunun atıf yaptığı mevzuatın hükümleridir.
 
MADDE  8 - YÜRÜRLÜK VE SÜRE:
Bu Kamu Görevlileri Toplu Sözleşmesi 01.01.2014 tarihinde yürürlüğe girmek ve 31.12.2015 tarihinde sona ermek üzere 2 yıl süre ile geçerlidir.
   
II. BÖLÜM
AYLIK, ÜCRETLER VE SAİR ÜCRET-MAAŞ UNSURLARINA İLİŞKİN HÜKÜMLER
 
MADDE 9 – AYLIK KATSAYISI:
1- 31.12.2013 tarihi itibari ile uygulanmakta olan aylık katsayısı; 01.01.2014 tarihinden geçerli olmak üzere % 6 oranında artırılır.
2- Aylık katsayısı 6 aylık dönemlerin sonunda aşağıda belirtilen oranlarda artırılır;
a) 01.07.2014 tarihinde %6,
b) 01.01.2015 tarihinde %6,
c) 01.07.2015 tarihinde % 6.
 
MADDE 10 – SÖZLEŞMELİ PERSONELİN ÜCRET TAVANI:
1- 22.01.1990 tarihli ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 3 üncü maddesinin (c) bendi uyarınca çalıştırılan sözleşmeli personelin ücret tavanı; 01.01.2014 – 01.07.2014 döneminde 5.500 TL olarak uygulanır.
2- Bu oran; 01.07.2014, 01.01.2015 ve 01.07.2015 tarihlerinde 9 uncu maddede belirtilen oranlarda artırılır.
 
MADDE 11 – TABAN AYLIĞINA SEYYANEN ZAM:
31.12.2013 tarihi itibari ile geçerli olan taban aylığı tutarına 01.01.2014 tarihinden itibaren 100 TL artış yapılır. Bu artış 100-TL’nin taban aylığına yansıtılmasıyla gerçekleştirilir. Aylık katsayısı kaynaklı artış bu işlemden sonra gerçekleştirilerek 01.01.2014 tarihinden itibaren uygulanır. 6 aylık dönemlerin sonunda 9 uncu maddede belirtilen oranlarda artış yapılır.
 
MADDE 12 – YAN ÖDEME KATSAYISI ve GÖSTERGE RAKAMLARI:
31.12.2013 tarihi itibari ile uygulanmakta olan yan ödeme katsayısı ile yan ödeme gösterge rakamları 01.01.2014 tarihinden itibaren % 50 artırımlı olarak uygulanır. 6 aylık dönemlerin sonunda 9 uncu maddede belirtilen oranlarda artış yapılır.
 
MADDE 13 – AYLIK, TABAN AYLIK, YAN ÖDEME KATSAYISI VE SÖZLEŞMELİ PERSONELİN ÜCRET TAVANI İLE İLGİLİ ORTAK HÜKÜM:
1-      Yukarıdaki maddelerde yer verilen aylık, taban aylık ve yan ödeme katsayıları ile sözleşmeli personelin ücret tavanı hakkında aşağıdaki hükümler ortak hüküm olarak uygulanır.
a)      2014 yılı Haziran ayı endeksinin 2013 yılı Aralık ayı endeksine göre 6 aylık değişim oranının 9 uncu madde de 2014 yılı 1 inci 6 aylık dönem için öngörülen artış oranını,
b)      2014 yılı Aralık ayı endeksinin 2014 yılı Haziran ayı endeksine göre 6 aylık değişim oranının 9 uncu madde de 2014 yılı 2 nci 6 aylık dönem için öngörülen artış oranını,
c)      2015 yılı Haziran ayı endeksinin 2014 yılı Aralık ayı endeksine göre 6 aylık değişim oranının 9 uncu madde de 2015 yılı 1 inci 6 aylık dönem için öngörülen artış oranını,
d)      2015 yılı Haziran ayı endeksinin 2014 yılı Aralık ayı endeksine göre 6 aylık değişim oranının 9 uncu madde de 2015 yılı 2 nci 6 aylık dönem için öngörülen artış oranını
 
aşması halinde bu Toplu Sözleşmenin 9 uncu ve 10 uncu maddelerinde belirtilen katsayı ve tutarlar ile ücret tavanları, 6 aylık dönemlere ilişkin enflasyon rakamının ilave edildiği ayın 1’inden geçeli olmak üzere aşan kısmı kadar artırılır.
 
MADDE 14 – KIDEM AYLIĞI GÖSTERGE RAKAMI:
1-      Kıdem aylığı gösterge rakamı 100 olarak uygulanır.
2-      Kıdem aylığının hesaplanmasında 25 yıl sınırlaması uygulanmaz.
 
MADDE 15 – TOPLU SÖZLEŞME İKRAMİYESİ;
1-   En çok üye sahip Konfederasyona bağlı sendikalara üye olan kamu görevlileri ile Kamu Görevlileri Sendikaları Heyeti’nde temsilcisi bulunan sendikalara üye olan kamu görevlilerine %50 artırımlı ödenmek kaydıyla;
a) 01.01.2014 – 31.12.2014 döneminde; 90 TL
b) 01.01.2015 – 31.12.2015 döneminde; 120 TL Toplu Sözleşme ikramiyesi ödenir.
2-   Toplu sözleşme ikramiyesine ilişkin diğer hususlarda, yukarıda yer verilen hükümler hariç olmak üzere 375 sayılı KHK’nin Ek 4 üncü maddesindeki hükümler uygulanır.
 
MADDE 16- AİLE ( Eş-Çocuk) YARDIMI ÖDENEĞİ:
1-   657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 202 nci maddesi gereği, her ne şekilde olursa olsun menfaat karşılığı çalışmayan veya herhangi bir sosyal güvenlik kuruluşundan aylık almayan eşi için kamu görevlilerine ödenen eş yardımı; 01.01.2014 tarihinden itibaren 234 TL olarak ödenir. 01.01.2014 tarihi ile 6 aylık dönemler sonunda yapılacak diğer oransal artışlar eş yardımına da uygulanır.
2-   657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 202’nci maddesi gereği, çocukları için kamu görevlilerine aylıklarıyla birlikte ödenmekte olan çocuk yardımı; 01.01.2014 tarihinden itibarenher çocuk için eşit ödenmek kaydıyla 50 TL olarak ödenir.  01.01.2014 tarihi ile 6 aylık dönemler sonunda yapılacak diğer oransal artışlar eş yardımına da uygulanır.
3-   Birinci ve ikinci fıkra kapsamındaki yardımlardan, 4688 sayılı Kanuna göre kamu görevlisi kapsamında sayılanlar da yararlandırılır. Kamu görevlilerinin emeklilerine, devlet memurları için aranan şartları taşıması kaydıyla 01.01.2014 tarihinden itibaren 117 TL eş yardımı ve çocuk yardımı maaşları ile birlikte ödenir.
4-   Burs alan ve Devletçe okutulan çocuklar için de ikinci fıkrada belirtilen yardım yapılır.
5-   Aile (Eş-Çocuk) yardımının ödeneğine ilişkin diğer hususlarda, yukarıda yer alan hükümlere aykırı olmaması kaydıyla 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun aile yardımı ödeneğine ilişkin hükümleri uygulanır.
6-   Kamu görevlilerinin asgari geçim indirimi tutarının belirlenmesinde, çocuklara ilişkin yaş ve sayı sınırı uygulanmaz.
 
MADDE 17- DOĞUM YARDIMI ÖDENEĞİ:
1-    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 207’nci maddesi gereği ödenen doğum yardımı ödeneğinin gösterge rakamı 10.000 olarak uygulanır.
2-    Çoğul gebelik halinde, çocuk başına doğum yardımı ödenir.
3-    Doğum yardımı ödeneğinden, 4688 sayılı Kanuna göre kamu görevlisi kapsamında sayılanlar ile kamu görevlilerinin emeklileri de yararlandırılır. 
4-    Doğum yardımı ödeneğinden damga vergisi dahil herhangi bir kesinti yapılmaz.
5-    Doğum yardımı ödeneğine ilişkin diğer hususlarda, yukarıda yer alan hükümlere aykırı olmaması kaydıyla 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun doğum yardımı ödeneğine ilişkin hükümleri uygulanır.
 
MADDE 18- ÖLÜM YARDIMI ÖDENEĞİ:
1-    657 sayılı Kanunun 208 inci maddesi gereği ödenen ölüm yardımı ödeneği;
a-      Memurun kendisi için,  En Yüksek Devlet Memuru Aylığı’nın 4 katı,
b-      Memurun eş ve çocukları için En Yüksek Devlet Memuru Aylığı’nın 2 katı olarak ödenir.
2-      Ölüm yardımı ödeneğinden, 4688 sayılı Kanuna göre kamu görevlisi kapsamında sayılanlar ile kamu görevlilerinin emeklileri de yararlandırılır. 
3-      Ölüm yardımı ödeneğinden damga vergisi dahil herhangi bir kesinti yapılmaz.
4-      Ölüm yardımı ödeneğine ilişkin diğer hususlarda, birinci fıkraya aykırı olmaması kaydıyla 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun ölüm yardımı ödeneğine ilişkin hükümleri uygulanır.
 
MADDE 19- KREŞ HİZMETİ –KREŞ YARDIMI ÖDENEĞİ:
1-      Kamu kurum ve kuruluşlarına ait işyerlerinde, bünyelerinde görev yapan kamu görevlilerinin zorunlu eğitim çağına girmemiş çocuklarına yönelik kreş hizmeti sunulması esastır.
2-      Birinci fıkrada belirtilen hizmetin sunul(a)mayan işyerlerinde görev yapan kamu görevlilerine, kreş hizmetinden faydalanacak her çocuk için; 01.01.2014 tarihinden itibaren Büyük şehir kapsamındaki illerde 300 TL, diğer illerde 250 TL kreş yardımı ödeneği aylıklarıyla birlikte ödenir.  Aylık katsayısındaki artışlar bu tutarlara yansıtılır.  
3-      Kreş yardımı ödeneğinden, 4688 sayılı Kanuna göre kamu görevlisi kapsamında sayılanlar yararlandırılır.
4-      Kreş yardımı ödeneğinden damga vergisi dâhil herhangi bir kesinti yapılmaz. Kamu kurum ve kuruşları bünyesindeki kreş ve gündüz bakım evleri, kurum ve kuruluşa ait eğitim kurumu kapsamında değerlendirilir ve giderleri kurum bütçesinden karşılanır.
5-      Kreş yardımını ödeneğine ilişkin diğer hususlarda, yukarıda yer verilen hükümlere aykırı olmaması kaydıyla 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun aile yardımı ödeneğinin ödenmesine ilişkin usul ve esaslar uygulanır.
 
MADDE 20- EVLENME YARDIMI ÖDENEĞİ:
1-      Kamu görevlilerine,
a)      Evliliklerinde en yüksek devlet memuru aylığının 5 katı,
b)      Çocuklarının evlilikleri halinde; en yüksek devlet memuru aylığının 2 katı
 tutarında evlenme yardımı ödeneği ödenir. Bu yardım aynı kişiye birden fazla yapılamaz.
2-      Evlenme yardımı ödeneği, evliliğin ilgili kanun hükümlerine göre gerçekleştiği tarihi takip eden ayda aylıkla birlikte ödenir.
3-      Çocuk için yapılacak evlenme yardımında, yaşla ilgili olan hükümler hariç aile yardımındaki usul ve esaslar uygulanır.
4-      Evliliğin iki kamu görevlisi arasında gerçekleşmesi halinde, evlenme yardımı ödeneği her iki kamu görevlisine de ödenir.
5-      Evlenme yardımı ödeneğinden, 4688 sayılı Kanuna göre kamu görevlisi kapsamında sayılanlar yararlandırılır.
6-      Evlenme yardımı ödeneğinden damga vergisi dahil herhangi bir kesinti yapılmaz.
7-      Evlenme yardımı ödeneğine ilişkin diğer hususlarda, yukarıdaki fıkralarda yer verilen hükümlere aykırı olmaması kaydıyla 657 sayılı Kanunun doğum yardımı ödeneğine ilişkin hükümleri uygulanır.
 
MADDE 21- ULAŞIM YARDIMI ÖDENEĞİ:
1-      Servis hizmeti sunulmayan kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan kamu görevlilerine, (fazla çalışma kapsamında görev yapılan günler dahil) fiilen görev yaptıkları her gün için için 5 TL ulaşım yardımı ödenir.
2-      Ulaşım yardımı, ödeme yapılması gereken gün sayısı üzerinden, takip eden ayda aylıkla birlikte ödenir.
3-      Ulaşım yardımından, damga vergisi dahil herhangi bir kesinti yapılmaz.
4-      Ulaşım yardımı, günlük 5 TL’den düşük olmamak üzere her ay için kamu görevlisine toplu taşıma hizmetlerinde ücret yerine geçen belge veya toplu taşım kartı verilmesi suretiyle de yapılabilir.
5-      Ulaşım yardımı ödeneğinden, 4688 sayılı Kanuna göre kamu görevlisi kapsamında sayılanlar yararlandırılır.
 
 
MADDE 22- YEMEK YARDIMI ÖDENEĞİ:
1-      Yemek servisi hizmeti sunulan kurum ve kuruluşlarda, ( Belediyeler dahil) 4688 sayılı Kanuna göre kamu görevlisi kapsamında sayılan kamu görevlileri yemek hizmetinden ücretsiz yararlanır. Bu kurumlarda görev yapan kamu görevlilerine, yemek servisi sunulan öğünler için yemek yardımı ödeneği ödenmez.
2-      Yemek hizmeti sunulmayan kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan kamu görevlilerine aylıklarıyla birlikte, görev başında geçirdikleri her öğün için 6 TL olmak üzere yemek yardımı ödeneği ödenir.
3-      24 saat devamlılık gösteren hizmetleri yürüten kamu görevlilerine her gün için en fazla 3, çalışma süresi 12 saat olan kamu görevlilerine her gün için en fazla 2, diğer kamu görevlilerine ise her gün için en fazla 1 öğün üzerinden yemek yardımı ödeneği ödenebilir.
4-      Yemek yardımı ödeneğinden, damga vergisi dâhil herhangi bir kesinti yapılmaz.
5-      Yürüttüğü göreve bağlı olarak işyerinde bulunamayanlar ile görevlerini hizmet binası dışında yürütmek zorunda olan kamu görevlilerine yemek yardımı nakden aylıklarıyla birlikte ödenir.
 
MADDE 23- GİYECEK YARDIMI ÖDENEĞİ:
1-      Memurlara Yapılacak Giyecek Yardımı Yönetmeliği kapsamındaki yardımlardan istihdam türüne bakılmaksızın bütün kamu görevlileri yararlandırılır.
2-      Makam ve görev tazminatı olanlar hariç olmak üzere bütün kamu görevlilerine;
a)      2014yılı için, 100 TL,
b)      2015 yılı için, 125 TL nakdi giyecek yardımı yapılır.
3-      Memurlara Yapılacak Giyim Yardımı Yönetmeliği kapsamındaki ayni ve/veya nakdi giyecek yardımından yararlananlara, ikinci fıkrada belirtile giyecek yardımı tutarı Yönetmelik kapsamında yapılan giyecek yardımına ilave olarak ödenir.
4-      Memurlara Yapılacak Giyecek Yardımı Yönetmeliği kapsamında giyecek yardımı yapılması için belirli süre arazide görev yapma şartı öngören hükümler (Teknik Hizmetler ile Sağlık Hizmetleri Sınıfı personeli ve benzerinde olduğu gibi), uygulanmaz. 
5-      Bu madde kapsamında yapılan giyecek yardımından damga vergisi dâhil herhangi bir kesinti yapılmaz.
 
MADDE 24 - SOSYAL YARDIMLARIN KAPSAMI:
İlgili Kanunlarında ve bu toplu sözleşme hükümlerine göre kamu görevlilerinin faydalandığı sosyal yardımlar (eş, çocuk, doğum, ölüm ve giyecek yardımı gibi), aylıksız izinli olunan dönemde de ödenmeye devam edilir.
 
 
 
MADDE 25- GELİR VERGİSİ DİLİMLERİ:
1- Gelir Vergisi Kanununun 103 üncü maddesinde yer alan gelir vergisine tabi gelirlerin vergilendirilmesinde kamu görevlileri için aşağıdaki tarifeler esas alınır.
Bu itibarla 01.01.2014 tarihinden itibaren,
20.000   TL
%10
40.000   TL                         (20 Bin TL için 2.000 TL) fazlası için
%15
100.000 TL                        (40 Bin TL için 5.000 TL) fazlası için                
%20
100.000 TL fazlası            (100 Bin TL için 17.000 TL) fazlası için
%25
 
  • olarak uygulanır. 01.01.2015 tarihinden itibaren gelir vergisine esas matrahlar 2014 yılı itibariyle kamu görevlilerinin ücretlerine yapılan artışların kümülatif değeri esas alınarak yeniden belirlenir.
2- 399 sayılı KHK’nin II sayılı cetvele tabi personelin maaşından yapılan gelir vergisi tutarı aylık ve yıllık bazda emsali devlet memuru maaşından yapılan kesintiden fazla olamaz.
 
MADDE 26- MUAYENE - TEDAVİ KATILIM PAYI ve KATKI PAYLARI:
1-      Bakmakla yükümlü oldukları aile fertleri dahil olmak üzere kamu görevlileri ve emeklilerinden, muayene katılım payı alınmaz.
2-      Kamu görevlileri ile emeklilerinden, bakmakla yükümlü oldukları aile fertleri dahil olmak üzere reçete başı ilaç katkı payı ile üç kutuyu aşan ilaçların her kutusu için alınmakta olan ilave katkı payı alınmaz.
3-      SGK sağlık Uygulama Tebliğ ve benzeri yönetsel işlemlerle tespit edilen protez, ortez teşhis ve tedavi giderlerine katılım/katkı payı tutarı en yüksek devlet memuru aylığından fazla olamaz.
 
MADDE 27- EMEKLİLİK İKRAMİYESİ:
1-      5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu’nun 89 uncu maddesi gereği kamu görevlilerine emekli ikramiyesinin ödenmesinde, 30 yıllık süre sınırlaması uygulanmaz.
2-      5434 sayılı Kanun ve/veya 5510 sayılı Kanunun geçici 4 üncü maddesi kapsamında hizmeti bulunanlardan mülga 2829 sayılı Sosyal Güvenlik Kurumlarına Tabi Olarak Geçen Hizmetlerin Birleştirilmesi Hakkında Kanunun 8 inci maddesi uyarınca birleştirilen hizmet süreleri üzerinden emeklilik, yaşlılık ya da malullük aylığı bağlananlara da; bu Kanun veya 5510 sayılı Kanunun geçici 4 üncü maddesi hükümlerine tabi olarak bu Kanuna tabi daire, kuruluş ve ortaklıklarda geçen çalışmalarının karşılığı, emekli ikramiyesi ödenir.
3-      Emekliye ayrılan kamu görevlilerine bağlanacak emekli aylığı; emekliye ayrılmadan önceki son maaşının net tutarı ile son maaşındaki özel kesintiler toplamınailgili Kanundaki oranın uygulanması suretiyle bağlanır.
4-      Emeklilik ikramiyesinin ödenmesinde 15 yıl asgari çalışma şartı uygulanmaz.
 
MADDE 28- KAMU GÖREVLİLERİ EMEKLİLERİ İLE İLGİLİ TALEPLER:
Kamu görevlileri emeklilerine;
1-      Emekli kamu görevlilerine maaş aldıkları banka tarafından promosyon ödenmesi sağlanmak üzere Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından bankalarla protokol imzalanır.
2-      Emekli Aylıkları talepleri halinde aylık olarak ödenir.
3-      Kamu kurumlarının sosyal tesislerinden en az % 50 olmak üzere indirim sağlanır.
4-      Aynı unvanlı kadro ya da görevden emekli olanlar arasında kurum farklılığı kaynaklı emekli maaş farkının giderilmesi hedefi ile düzenleme yapılır/düşük olan maaş sahiplerine fark kadar ilave ödeme gerçekleştirilir.
5-      Tam emekli aylığı bağlanması için gereken hizmet süresini tamamlamış olan kamu görevlileri, ilgili mevzuatında belirtilen yaş şartı hükmü uygulanmaksızın emekliye ayrılabilirler.
 
MADDE 29- ENGELLİ KAMU GÖREVLİLERİNE İLİŞKİN TALEPLER:
1-      Engelli kamu görevlilerinin derece artışı 2 yılda bir gerçekleştirilir.
2-      Engeli nedeniyle malulen emeklilik hakkından yararlanan kamu görevlilerine bağlanacak emekli aylığı tutarı en son almakta olduğu maaşın % 85’inden az olamaz.
3-      Engelli kamu görevlilerinin gelir vergisi kesintisi oranları % 50 düşük uygulanır.
4-      Engelli kamu görevlileri, emekliliklerinde derece ve kademelerine bakılmaksızın yeşil pasaport hakkından yararlandırılır.
 
MADDE 30- MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİNE BİR DERECE VERİLMESİ:
457 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameyle 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye eklenen ek geçici madde, 458 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameyle 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa eklenen ek geçici madde ve 459 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameyle 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanununa eklenen ek geçici madde hükümleri; anılan ek geçici maddeler kapsamında belirtilen (sözleşmeli subay, sözleşmeli astsubay, uzman jandarma ve uzman erbaşlar dahil) ve bu ek geçici maddelerin hükümlerinden yararlanmamış olanlar ve 15.01.2005 tarihinden sonra  göreve başlayanlara 1 derece verilir. 1 derece hakkından bunlardan anılan tarihten sonra emekli, adî malûllük, vazife malullüğü aylığı bağlananlar ile dul ve yetim aylığı alanlarda yararlanır.  
 
MADDE 31- EMEKLİLİK TAZMİNATI :
375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 1/d maddesi kapsamındaki tazminatın ödenmesinde esas alınan gösterge rakamı 18.130 olarak uygulanır.
  
MADDE 32- FAZLA ÇALIŞMA ÜCRETİ:
1-      Kamu görevlilerine ödenecek fazla çalışmaları karşılığında, 2013 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu K Cetvelinin III. FAZLA ÇALIŞMA ÜCRETİ başlıklı bölümünün (A) ve (B) başlıklı kısımlarında kayıt altına alınan tutarlar 2014 yılı ve 2015 yılı için aşağıdaki şekilde uygulanır. 

 

2014 YILI

 

2015 YILI

 

4 TL

 

5 TL

5 TL

6 TL

7 TL

9 TL

15     TL

20   TL

2-      Fazla çalışma karşılığında ödenecek ücret, fazla çalışma kapsamındaki bütün süreler dikkate alınarak ödenir. Fazla çalışma karşılığında ödenecek ücret, gün ve/veya saat sayısı ile sınırlanamaz.
3-      Kamu görevlilerine, ücreti ödenmeksizin fazla çalışma yaptırılamaz.
4-      Fazla çalışma ücretinin ödenmesinde, hizmet sınıfı, görev, kadro unvanı, görev yapılan birim ve benzeri ölçütlerle ayırım yapılamaz.
5-      Haftalık çalışma saatini aşan süreler ile günlük olağan çalışma saatini aşan süreler, fazla çalışma kabul edilir.
6-      375 sayılı KHK’nin Ek 13 üncü maddesindeki altı ayı ve ayda 50 saati geçmemek üzere sınırlamaları uygulanmaz.
7-      Kamu görevlilerine istekleri dışında haftada 10 saatten fazla çalışma yaptırılamaz.
8-      Haftada 10 saati aşan fazla çalışmalar için fazla çalışma ücreti bir kat artırımlı ödenir.
 
MADDE 33- DİNİ BAYRAM İKRAMİYESİ:
Kamu görevlilerine, Ramazan ve Kurban bayramlarında, bayram öncesi ödenen maaşlarıyla birlikte en yüksek devlet memuru aylığının (ek gösterge dahil) 2 katı tutarında bayram ikramiyesi ödenir. Bayram ikramiyesinden damga vergisi dahil herhangi bir kesinti yapılmaz.
 
MADDE 34- 666 SAYILI KHK VE 399 SAYILI KHK’YE TABİ PERSONELİN EK ÖDEMESİ:
1-      375 sayılı KHK’nin eki I Sayılı Cetvelde belirtilen ek ödeme oranları, hizmet kollarında yetkili olan sendikaların konuya ilişkin talepleri doğrultusunda artırılır ve yeniden düzenlenir.
2-      399 sayılı KHK’nin eki II sayılı Cetvele tabi personele ödenen ek ödeme, söz konusu personelin emsali olan / Sosyal Güvenlik uygulamalarında emsali kabul edilen 657 sayılı Kanuna tabi personelin / 399 KHK ve 657 sayılı Kanun kapsamındaki personele ilişkin karşılaştırma tablosu karşılığına denk gelen personele yapılan ek ödemeden daha düşük olmaz.
3-      Ek ödemeler, emekli maaşının ve emekli ikramiyesinin hesabında dikkate alınır.
4-      Ek ödeme tutarı, sosyal güvenlik primi kesintisinde dikkate alınır. Ek ödemenin sosyal güvenlik primi kesintisinde dikkate alınması nedeniyle şahıs keseneklerinde meydana gelen artış Hazine tarafından karşılanır.
 
MADDE 35- ÖZEL HİZMET TAZMİNATI DAHİL DEVLET MEMURLARINA ÖDENECEK VE ZAM VE TAZMİNATALARA İLİŞKİN KARARA DAİR HÜKÜMLER:
1-      Kariyer hizmetine ilişkin unvanlarıyla ilgili kadrolarda görev yaparken Genel İdare Hizmetleri sınıfına dahil müdür ve daha üst unvanlı kadrolara atananlar, kariyer unvanları için öngörülen özel hizmet tazminatının daha yüksek olması halinde kariyer unvanları için öngörülen özel hizmet tazminatından yararlanır.
2-      Birinci fıkrada belirtilen Karar kapsamında bulunan zam ve tazminatların ödenmesinde, aynı Kararın 8 nci maddesinde yer verilen “bir takvim yılı içinde kullanılan hastalık izin süreleri toplamının 7 günü aşması halinde, aşan günlere isabet eden zam ve tazminatlar %25 eksik ödenir” hükmü uygulanmaz.
3-      Birinci fıkrada belirtilen Karar kapsamında Sağlık Hizmetleri Sınıfına dahil olan kadrolarda bulunan personele, aynı Kararın eki “Kalkınmada Öncelikli Yörelerin Dereceleri” başlıklı IV sayılı Cetvelde belirtilen yörelere dayalı olarak verilen ek zam ve tazminat oranlarından; diğer hizmet sınıflarına dahil kadrolarda bulunan personel de aynı Kararın 7 nci maddesinde yer verilen usul ve esaslar çerçevesinde yararlandırılır. Aynı karar içerisinde Teknik Hizmetler sınıfı personeli için öngörülen ek zam ve tazminatlara ilişkin oranlar uygulanmaz.
4-      Birinci fıkrada belirtilen Karar eki I Sayılı Cetvelde hizmet yılı esas alınmak suretiyle farklı oranlar belirlenen zamlar; hizmet yılı ayırımı dikkate alınmaksızın fazla hizmet yılı için belirlenen puan üzerinden ödenir.
5-      375 sayılı KHK’nin eki I Sayılı Cetvelde belirlenen zamlar; kalkınmada öncelikle yörelerde görev yapan kamu görevlilerinin tamamına % 50 fazlasıyla ödenir.
6-      399 sayılı KHK’ye tabi sözleşmeli personele araziye çıktığı günler dikkate alınarak günlük 30-TL arazi tazminatı ödenir.
 
MADDE 36- AYLIK GÖSTERGE TABLOSU ve DERECE YÜKSELMESİ :
1-      657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’na tabi kurumların kadrolarında bulunan personelin aylık gösterge rakamı, hizmet sınıfları itibarıyla ayırım yapılmaksızın derece ve kademelerine göre aşağıdaki tabloda belirtilen rakamdır. Personelin aylıklarının hesaplanmasında aşağıdaki tutarlar esas alınır. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 43 üncü maddesindeki Aylık Gösterge Tablosu uygulanmaz.
 
 AYLIK GÖSTERGE TABLOSU
 
    K a d e m e l e r 
Dereceler
1
2
3
4
     1
1320
1380
1440
1500
     2
1155
1210
1265
 
     3
1020
1065
1110
 
     4
915
 950
 985
 
     5
835
 865
 895
 
     6
760
 785
 810
 
     7
705
 720
 740
 
     8
660
 675
 690
 
     9
620
 630
 645
 
   10
590
 600
 610
 
   11
560
 570
 580
 
   12
545
 550
 555
 
   13
530
 535
 540
 
   14
515
 520
 525
 
   15
500
 505
 510
 
 
2-      Kamu görevlilerinin 657 sayılı Kanunun 43 üncü maddesindeki tabloya göre belirlenen mevcut aylık göstergeleri ile derece ve kademelerinin birinci fıkradaki aylık gösterge tablosuna uyarlanmasında, 657 sayılı Kanunun ilgili hükümleri ve sair mevzuat çerçevesinde hizmet yılına bağlı olmaksızın edinilen derece ve kademeler ayrıca dikkate alınmak kaydıyla her hizmet yılı için bir kademe her üç hizmet yılı için bir derece verilmek suretiyle bulunacak derece ve kademe ile karşısındaki aylık gösterge rakamı esas alınır.                                                             
3-      657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’na kadrolarında bulunanların öğrenim durumlarına göre giriş ve yükselebilecek derece ve kademeleri, aşağıdaki “DEVLET MEMURLARININ GİRİŞ VE YÜKSELEBİLECEKLERİ DERECE VE KADEMELERİ TABLOSU”na göre tespit edilir.
 
a-   Personelin derece ve kademeleri, kurum ve kuruluşların kadro cetvellerindeki kadroların karşısında gösterilen derece ve kademe dikkate alınmaksızın her yıl için bir kademe her üç yıl için bir derece olacak şekilde yükseltilir.
b-   Derece ve kademelerin yükseltilmesinde, bu maddenin birinci fıkrasındaki “AYLIK GÖSTERGE TABLOSU”nda belirtilen derece ve kademeler esas alınır. Derece ve kademelerin yükseltilmesinde, kurumlarca 190 sayılı KHK ve bu KHK dayalı olarak yürürlüğe konulan yöne

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen